Köpvillkor

Betalningsalternativ

Postförskott

Orderleverans mot postförskott om ej annan uppgörelse träffas. Alla priser är angivna exkl moms.

Faktura 20 dagar, endast för företag

Är du ett företag och önskar betala mot faktura väljer du detta betalningsalternativ i kassan och godkänns efter sedvanlig kreditprövning. När leveransen med dina varor är på väg till dig skickas fakturan till den adress du angivit i din beställning. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 18%.

Bank-/ kreditkort 

Genomför ditt köp med hjälp av ditt VISA eller Mastercard. Efter att du bekräftat ditt köp i kassan kommer du få ange dina kortuppgifter för att slutföra betalningen via DIBS. Transaktionen sker med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se dina uppgifter.

Direktbetalning

Swedbanks kunder har möjlighet att göra en direktbetalning. Efter att du bekräftat ditt köp i kassan slussas du vidare till din internetbank för att slutföra din betalning. Pengarna kommer att dras direkt från ditt konto när du godkänner transaktionen.

Garanti- och leveransvillkor

Taigas ansvar för produkten upphör efter 1 år från leveransdatum. Leveranstid är normalt 1-3 arbetsdagar om plaggen finns på lager och de inte ska profileras. Om produkter har längre leveranstid finns detta angivet på din orderbekräftelse. Försändelsen skickas normalt med Posten företagspaket. Kostnad för frakten tillkommer.

Klicka här för våra kompletta leveransvillkor

Byten

Full retur och bytesrätt till annan storlek och färg inom 10 dagar, förutsatt att plagget inte är använt, märkt eller specialtillverkat. Vid alla returförsändelser skall kopia av faktura och följesedel bifogas. Observera att du som kund själv står för returfrakten samt frakten tillbaks till dig.

OBS! Skicka endast som  "Företagspaket" till: Taiga AB, Annebergsvägen 3, 432 95 Varberg.  Ange tydliga upplysningar om vad du önskar byta till: art nr, storlek, färg etc. Se till att returnera varan i mottaget skick, gärna i originalförpackning.

Tänk på att...

Företagsmärkta plagg, plagg med tryck eller specialbeställda plagg bytes ej.

Rabatter och erbjudanden

De rabatter och erbjudanden som förekommer dras av hos oss på Taiga. Inga prisreduceringar sker på det kvitto du erhåller via e-mail utan syns först på den faktura som medföljer paketet.

Ångerrätt för konsumenter (privatpersoner)

Som privatperson har du, enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, fjorton dagars ångerrätt på alla varor.

Om du vill ångra ditt köp ska du lämna eller sända ett meddelande till oss om det inom fjorton (14) dagar från och med den dag då du tog emot dina beställda varor. Vi ber dig att skicka meddelandet skriftligen, via e-post till order@taiga.se eller brev till Taiga AB, Box 20, 432 21 Varberg. Du kan också fylla i och till oss skicka in det standardformulär som finns på Konsumentverkets hemsida (www.konsumentverket.se).

Du kan inte ångra ditt köp enbart genom att låta bli att lösa ut din vara, utan du måste skicka ett särskilt meddelande till oss enligt ovan. Om du ångrar ditt köp ska du utan dröjsmål, och senast fjorton (14) dagar efter det att du ångrat köpet, skicka eller lämna tillbaka varan till oss. Du betalar för returfrakten samt står för risken för att varan inte skadas under transporten till oss. Det är därför viktigt att du paketerar varan väl. Om du har ångrat ditt köp kommer vi att göra en återbetalning med samma betalningssätt som du använde vid beställningstillfället. Återbetalning sker inom 30 dagar från den dag vi har mottagit den returnerade varan. För att du ska kunna få en fullständig återbetalning krävs att varan är i sitt ursprungliga skick, vilket bl.a. betyder att du inte får ha använt varan.

Ångerrätten är inte tillämplig vid försäljning till juridiska personer.